Inlogproblemen Safari

Gebruik je Safari 5.1.4 of hoger (zowel de Windows als de OSX versie)? Dan kun je problemen ondervinden met inloggen op het LNE als je gebruik maakt van de optie "Login met je Inholland account".

Wanneer je inlogt met deze optie, dan verloopt de login via Surfconext en de Inholland Identity Provider. Helaas zit in Safari 5.1.4 en hoger een bug, waardoor deze wijze van inloggen niet meer werkt. Je keert telkens terug naar het Inholland inlogscherm. Voor zover bekend doet het probleem zich niet voor op de iPad.

Je hebt twee mogelijkheden om dit probleem te omzeilen:

1. Andere webbrowser gebruiken

Gebruik een andere webbrowser: Internet Explorer, Mozilla Firefox of Google Chrome. Deze browsers zijn zowel voor de PC als Mac beschikbaar. Met al deze browsers kun je de optie "Login met je Inholland account" normaal gebruiken.

2. LNE wachtwoord gebruiken

Vraag een (nieuw) LNE wachtwoord aan (dit kan alleen als je al eens eerder op het LNE hebt ingelogd - gebruik anders eerst mogelijkheid 1). 

Een LNE wachtwoord vraag je als volgt aan:

  • Klik op het LNE inlogscherm op het tabblad: "Help ik ben mijn wachtwoord kwijt".
  • Vul je Inholland e-mailadres in en klik op "Mail mij inloggegevens".
  • Je krijgt een eenmalige login toegestuurd, waarna je zelf een wachtwoord kunt instellen (niet vergeten op te slaan!). Dit wachtwoord is uitsluitend geldig voor je LNE account en staat los van je Inholland wachtwoord!

Je kunt voortaan het LNE inlogformulier gebruiken met je LNE wachtwoord (ook met Safari 5.1.4 en hoger). 

Je kunt de optie "Login met je Inholland account" blijven gebruiken (niet met Safari 5.1.4 en hoger), maar dan met je Inholland wachtwoord.