EduPresent

EduPresent is een etalage van onderzoek verricht in het kader van afstuderen en specialisatie minors en biedt een bron van inspiratie voor vervolgonderzoek.

  • Door Rob Prins, Manon Smeets, Wim Jagtenberg op 3-6-16 12:50
    Vrijdag 19 februari 2016 vond in het kader van de Master Leren & Innoveren voor de eerstejaars masterstudenten de tweede masterclass van dit semester plaats. Deze masterclass stond in het teken van duurzame implementatie van onderwijsinnovaties met...
  • Door Jenny Kok, Karin Holderbusch, Karin Borsboom en Joris Steutel op 3-6-16 11:56
    Een bioloog vertelt dat spinnendraad het sterkste materiaal van de wereld is op de tanden van een zeeslang na. Een spin bouwt een web om te eten. Hoe sterk is een spinnenweb? Het deinst op de wind en is bestand tegen veel invloeden. Maar als je aan...
  • Door Petra Rooze, Erik Hoogenberg, Arjen Heijboer en Karin Looman op 20-2-16 10:20
    Op 5 februari jl.  verzorgde drs. Jan Halin (Hogeschool Inholland) de aftrap voor het semester ‘Effectief Innoveren’. Inzoomend op onderwerpen als duurzame verandering, leiderschap en professionele leergemeenschappen, nam hij ons mee in...
  • Door Ellen ter Steege, Anja van Boheemen en Jan Wulterkens op 5-2-16 11:57
    Op vrijdag 27 november gaf Prof. Dr. Robert-Jan Simons (emiritus hoogleraar Universiteit Utrecht) een masterclass aan de studenten van de opleiding Leren & Innoveren van hogeschool Inholland. In de masterclass sprak Simons over mindsets en mindshifts...
  • Door Marijke Lamers, Leon Emmel, Karin Dul en Carla de Graaf op 4-2-16 16:03
    Wat doe je als je allerliefste lief thuiskomt met het verkeerde cadeautje terwijl je bij de juwelier toch echt die glimmers ernaast had aangewezen? Weet dan maar met je teleurstelling om te gaan in plaats van hem neer te hoeken. Of het moment waarop je...
  • Door Bartel Hulst, Alwin Lagraauw, Jolande Nijkamp en Jan Wulterkens op 13-1-16 12:14
    Hoe kan ‘deep learning’ gestimuleerd worden bij studenten? In de masterclass van Joop van der Schee werd aandacht besteed aan het stellen van uitdagende vragen. Dr. Jos Fransen, lector Teaching Learning and Technology bij hogeschool...
  • Door Jort Jacobs en Channe Noort op 6-11-15 10:07
    Hoe kunnen we als docenten nu beter het gedrag van leerlingen en studenten verklaren? Hoe wordt er geleerd? Waar komt kennis vandaan? Professor Jos Beishuizen liet studenten van de masteropleiding Leren & Innoveren tijdens een gastcollege kijken door...
  • Door Kiki van der Neut, Suzanne Deelen, Lydia Verdouw, Carole Roozeman op 6-11-15 10:02
    ‘Leren kan alleen met de betrokkenheid van de leerkracht én de leerlingen’ was de stelling van prof. dr. Joop van der Schee, hoogleraar Geografie voor educatie en communicatie aan de VU, tijdens een expertmeeting op de masteropleiding...
  • Door Rebecca Myron op 20-12-12 12:25
    Dit onderzoek gaat over het bevorderen van het zelfstandig werken in groep 3 op de Burgemeester Amersfoordtschool te Badhoevedorp. Het doel van het onderzoek was het vergroten van de zelfstandigheid en de opbouw van zelfplanning in groep 3, zodat de...
  • Door Helen Wildeboer op 20-12-12 12:06
    Op de Sint Maartenschool in Limmen wordt het sociaal-emotioneel volgsysteem Viseon van CITO gebruikt. Ter input van dit volgsysteem worden door de leerkrachten en vanaf eind groep 5 ook door de leerlingen vragenlijsten ingevuld. Voor de directie is niet...