FAQ's - Accounts en inloggen - schoolbesturen, ...

  • Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op ‘Nieuw account’ (naast inloggen)
  • Kies in stap 1 voor: Nieuw account aanvragen
  • Kies in stap 2 voor de rol die van toepassing is
  • Voer alle gegevens in
  • Klik op ‘Opslaan'

Wanneer de aanvraag is goedgekeurd wordt een e-mail met daarin een link om het account te activeren verstuurd.

  • Activeer het account via de link in het e-mail bericht
  • Na activatie wordt er een nieuwe e-mail verstuurd met daarin de accountgegevens
  • Log in met deze gegevens

Je hebt nu een account voor LeerNetwerk Educatie.

Wat als ik de e-mails om mijn account te activeren niet binnenkrijg?

  • Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op ‘Nieuw account’ (naast inloggen)
  • Kies in stap 1 voor: Status aanvraag bekijken
  • Voer het e-mailadres in waarmee het account is aangevraagd
  • U krijgt informatie te zien over de status van de aanvraag en u kunt de e-mails eventueel opnieuw laten versturen

Vragen over uw account?
Kijk bij de andere veelgestelde vragen en antwoorden (FAQ's) op de startpagina.

Bekijk de video 'Accountaanvraag Praktijkplein voor praktijkbegeleiders'

Account aanvragen voor het Praktijkplein
Het Praktijkplein geeft de mogelijkheid vraag en aanbod van praktijkplaatsen bij elkaar te brengen. Het Praktijkplein is onderdeel van LeerNetwerk Educatie (LNE). Om het Praktijkplein te kunnen gebruiken is een account op LeerNetwerk Educatie nodig. Gebruikers kunnen dit account zelf aanvragen.

  • Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op ‘Nieuw account’ (naast inloggen)
  • Kies in stap 1 voor: Nieuw account aanvragen
  • Kies in stap 2 voor de rol die van toepassing is
  • Voer alle gegevens in
  • Klik op ‘Opslaan’

Wanneer de aanvraag is goedgekeurd wordt een e-mail met daarin een link om het account te activeren verstuurd.

  • Activeer het account via de link in het e-mail bericht
  • Na activatie wordt er een nieuwe e-mail verstuurd met daarin de accountgegevens
  • Log in met deze gegevens

Je hebt nu een account voor LeerNetwerk Educatie.
Kies na inloggen via de grijze button voor Praktijkplein.

Wat als ik de e-mails om mijn account te activeren niet binnenkrijg?

  • Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op ‘Nieuw account’ (naast inloggen)
  • Kies in stap 1 voor: Status aanvraag bekijken
  • Voer het e-mailadres in waarmee het account is aangevraagd
  • U krijgt informatie te zien over de status van de aanvraag en u kunt de e-mails eventueel opnieuw laten versturen

Vragen over uw account?
Kijk bij de andere veelgestelde vragen en antwoorden (FAQ's) op de startpagina.

Na inloggen kunt u onder het kopje ‘mijn account’ uw persoonlijke gegevens aanpassen.
Klik na het invoeren van wijzigingen en/of aanvullingen altijd onderaan de pagina op opslaan.

U kunt uw e-mailadres wijzigen door na inloggen te kiezen voor mijn account > beheer. Vul vervolgens het nieuwe e-mail adres in en klik op opslaan. Na wijzigen van het e-mailadres kunt u met het nieuwe e-mail adres, of met uw inlognaam, inloggen.

Na inloggen klikt u op 'Mijn account' aan de linkerkant op het scherm. Klik vervolgens op bewerken.
Vul een nieuw wachtwoord in en doe dit nogmaals bij wachtwoord bevestigen.
Klik vervolgens op opslaan. Uw wachtwoord is gewijzigd.

Dit is alleen mogelijk als het account is gekoppeld aan meerdere rollen, scholen of besturen.

Geef op het startscherm van het Praktijkplein of onder Mijn account – Mijn instellingen aan vanuit welke rol of voor welke school / welk bestuur u wilt inloggen. Klik na het instellen hiervan op ‘Deze instellingen gebruiken’.

U kunt inloggen met uw gebruikersnaam; deze is in principe gelijk aan de eerste 2 letters van uw voornaam, gevolgd door de eerste 3 letters van uw achternaam. Daarnaast kunt u inloggen met het e-mailadres waarmee u geregistreerd bent op LeerNetwerk Educatie.

Heeft u nog geen account, dan kunt u op de inlogpagina een nieuw account aanvragen.

De schoolbeheerder van de school waar u een account voor heeft aangevraagd moet uw account toewijzen. Dit kan enkele dagen duren. Heeft u na een paar dagen nog geen bericht ontvangen, neem dan contact op met de schoolbeheerder.

Zelf de status van de aanvraag bekijken?
U kunt de status van uw aanvraag bekijken door op de startpagina van LNE (www.leernetwerkeducatie.nl) rechts naast inloggen te klikken op  ‘Nieuw account’.
Voer bij ‘Status aanvraag bekijken’ uw e-mail adres in en klik op volgende.

Status open
Uw aanvraag is nog in behandeling. Wanneer u binnen redelijk termijn geen reactie op u accountaanvraag ontvangen hebt, neem dan contact opnemen met één van de op deze pagina vermelde adressen.

Status toegewezen
Als de status van de accountaanvraag 'toegewezen' is, betekent dit dat u een mail zou hebben moeten ontvangen met een activatiecode.

Als u de e-mail om uw account te activeren niet hebt ontvangen kunt u de volgende dingen doen:

  1. Controleer of het e-mailadres in de aanvraag correct is en geen spelfouten bevat.
  2. Kijk in de 'spam-box' of 'ongewenste berichten' van uw e-mail. Misschien is het bericht daar tussen beland.
  3. Heeft u de activatie-mail niet gevonden, dan kunt de activatiemail opnieuw naar uw e-mailadres laten verzenden door op de vermelde link te klikken. De activatiemail komt meestal binnen enkele minuten in uw e-mailbox aan, maar het kan ook langer duren.
  4. Komt de e-mail nog steeds niet binnen, neem dan contact op met het praktijkbureau.

Het praktijkbureau van de locatie waar uw school/bestuur onder valt moet uw account toewijzen. Dit kan enkele dagen duren. Heeft u na een paar dagen nog geen bericht ontvangen, neem dan contact op met het desbetreffende praktijkbureau.

Zelf de status van de aanvraag bekijken?
U kunt de status van uw aanvraag bekijken door op de startpagina van LNE (www.leernetwerkeducatie.nl) rechts naast inloggen te klikken op  ‘Nieuw account’.
Voer bij ‘Status aanvraag bekijken’ uw e-mail adres in en klik op volgende.

Status open
Uw aanvraag is nog in behandeling. Wanneer u binnen redelijk termijn geen reactie op u accountaanvraag ontvangen hebt, neem dan contact opnemen met één van de op deze pagina vermelde adressen.

Status toegewezen
Als de status van de accountaanvraag 'toegewezen' is, betekent dit dat u een mail zou hebben moeten ontvangen met een activatiecode.

Als u de e-mail om uw account te activeren niet hebt ontvangen kunt u de volgende dingen doen:

  1. Controleer of het e-mailadres in de aanvraag correct is en geen spelfouten bevat.
  2. Kijk in de 'spam-box' of 'ongewenste berichten' van uw e-mail. Misschien is het bericht daar tussen beland.
  3. Heeft u de activatie-mail niet gevonden, dan kunt de activatiemail opnieuw naar uw e-mailadres laten verzenden door op de vermelde link te klikken. De activatiemail komt meestal binnen enkele minuten in uw e-mailbox aan, maar het kan ook langer duren.
  4. Komt de e-mail nog steeds niet binnen, neem dan contact op met het praktijkbureau.

Bekijk de status van uw aanvraag bekijken door op de startpagina van LNE (www.leernetwerkeducatie.nl) rechts naast inloggen te klikken op  ‘Nieuw account’.

Voer bij ‘Status aanvraag bekijken’ uw e-mail adres in en klik op volgende.
U kunt op deze pagina nogmaals de activatielink laten versturen.

Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met het praktijkbureau.

Er is een account aangevraagd op dit e-mail adres, maar het account is nog niet toegewezen en/of geactiveerd.

U kunt de status van uw aanvraag bekijken door op de startpagina van LNE (www.leernetwerkeducatie.nl) rechts naast inloggen te klikken op  ‘Nieuw account’.
Voer bij ‘Status aanvraag bekijken’ uw e-mail adres in en klik op volgende.

Status open
Uw aanvraag is nog in behandeling. Wanneer u binnen redelijk termijn geen reactie op u accountaanvraag ontvangen hebt, neem dan contact opnemen met één van de op deze pagina vermelde adressen.

Status toegewezen
Als de status van de accountaanvraag 'toegewezen' is, betekent dit dat u een mail zou hebben moeten ontvangen met een activatiecode.

Als u de e-mail om uw account te activeren niet hebt ontvangen kunt u de volgende dingen doen:

  1. Controleer of het e-mailadres in de aanvraag correct is en geen spelfouten bevat.
  2. Kijk in de 'spam-box' of 'ongewenste berichten' van uw e-mail. Misschien is het bericht daar tussen beland.
  3. Heeft u de activatie-mail niet gevonden, dan kunt de activatiemail opnieuw naar uw e-mailadres laten verzenden door op de vermelde link te klikken. De activatiemail komt meestal binnen enkele minuten in uw e-mailbox aan, maar het kan ook langer duren.
  4. Komt de e-mail nog steeds niet binnen, neem dan contact op met het praktijkbureau.

Klik op de startpagina op inloggen en vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’.
Na instellen van het nieuwe wachtwoord kan er ingelogd worden.
Lukt dat niet, neem dan contact op met het praktijkbureau.

U kunt als gebruiker in verschillende rollen aan diverse scholen en/of besturen gekoppeld worden met hetzelfde account. Maak –indien niet aanwezig – eerst een account aan.

Dien vervolgens een verzoek in bij het praktijkbureau om het account uit te breiden.
Geef duidelijk aan in welke rol (leraar, school of bestuur) u voor welke school/bestuur een uitbreiding wil.

Geef op het startscherm van het Praktijkplein of onder Mijn account – Mijn instellingen aan vanuit welke rol of voor welke school / welk bestuur u wilt inloggen. Klik na het instellen hiervan op ‘Deze instellingen gebruiken’.

Het gastaccount is bedoeld voor iedereen die beroepsmatig  geïnteresseerd is in LNE.

Misschien heeft u nog geen account op Leernetwerk Educatie. Het kan ook zijn dat u een ander e-mailadres gebruikt dan waarmee u geregistreerd bent.

Heeft u nog geen account, dan kunt u op de inlogpagina een nieuw account aanvragen.

U kunt ook altijd inloggen met uw gebruikersnaam; deze is in principe gelijk aan de eerste 2 letters van uw voornaam, gevolgd door de eerste 3 letters van uw achternaam.

U kunt als u uw wachtwoord kwijt bent zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op inloggen. Klik vervolgens op het tabje "Nieuw wachtwoord aanvragen".

Vul uw e-mail adres in en klik op de tab 'Mail mij inloggegevens'. U ontvangt meestal binnen enkele minuten een eenmalige login. Bij drukte kan dit iets langer duren.

Met de eenmalige login kunt u inloggen in LNE.
Vervolgens kunt u onder "mijn account", tabblad bewerken, uw wachtwoord opnieuw instellen.

  • Ga naar www.leernetwerkeducatie.nl en klik op ‘Nieuw account’ (naast inloggen)
  • Kies in stap 1 voor: Status aanvraag bekijken
  • Voer het e-mailadres in waarmee het account is aangevraagd

    U krijgt informatie te zien over de status van de aanvraag en kunt de e-mails eventueel opnieuw laten versturen.

    Let op!
    Bij drukte kan het iets langer duren voordat de bevestigingsmail binnen komt. Soms kan de e-mail in uw spammap terecht komen. Komt de e-mail na opnieuw laten versturen nog niet aan, neem dan contact op met het desbetreffende praktijkbureau.